----Bemutatkozás----
Boros Mónika
középiskolai testnevelő tanár-gyógytestnevelő (TF, 1994),
gyógytornász (SE, 2010)
A gyógytestnevelés fogalma:
„A gyógytestnevelés az a tudományág, amely a testnevelés módszereinek felhasználásával betegségek megelőzésére és gyógyítására alkalmas.” (Dr. Nemessuri Mihály sportorvos professzor)
A gyógytestnevelés azokkal a tanulókkal foglalkozik, akiknek egészségi állapotuk (vagy veleszületett, vagy szerzett betegségük miatt) károsodott, de állapotuk annyira nem súlyos, hogy a rendszeres iskolai oktatásukat akadályozná. Csak bizonyos betegségekkel foglalkozik 3-19 éves korig iskolai oktatás rendszeren belül.
A gyógytestnevelés részterületei:
2. Belgyógyászati betegségek
A gyógytestnevelés önálló tantárgy, amelyben betegségtípusok szerinti differenciált képességfejlesztés folyik meghatározott tanterv szerint.
Célja a mozgásszervi deformitásokkal és belgyógyászati problémákkal küszködő tanulók panaszainak csökkentése, az egészség helyreállítása, valamint a testi képességek fejlesztése és a sportolási igény kielégítése.
Az egész test motoros fejlesztése a cél.
Ezen célkitűzések nem valósíthatóak meg, ha a gyermek mozgásfejlődése egy korábbi szinten megrekedt.
Gyógytestnevelés során játékos keretbe ágyazottan mozgásfejlesztést is végzünk.Célunk a megfelelő mozgáskoordináció , a térbeli tájékozódó képesség , a finommotorika , a rugalmasság kialakítása.
A gyógytestnevelés szervezeti háttere:
Gyógytestnevelésre szakorvos javaslatára kerül a tanuló.